Pages

Saturday, January 8, 2011

بازجویی و تحت فشار قرار دادن زندانی سیاسی زهرا بهرامی برای اعتراف در دادگاه انقلاب

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" زندانی سیاسی زهرا بهرامی شهروند ایرانی –هلندی تحت فشار شدید بازجویان وزارت اطلاعات و رشته احمدی معاون دادستان تهران برای اعتراف در دادگاه مبنی بر نگهداری و فروش مواد مخدر قرار دارد.
زندانی سیاسی زهرا بهرامی یکی از زنان دستگیر شده اعتراضات گسترده عاشورای سال گذشته می باشد که تقریبا بطور روزانه برای بازجویی برده می شود. او توسط بازجویانی که پیش از این وی را تحت شکنجه های جسمی و روحی وادار به اعتراف به داشتن مواد مخدر نمودند مورد بازجویی طولانی و فشار روحی قرار می دهند. بازجویان از او می خواهند که در مقابل صلواتی قاضی فرمایشی اعتراف به نگهداری و فروش مواد مخدر کند در غیر این صورت کاری خواهند کرد که حکم اعدام وی به اجرا در آید.این بازجویها از مدتی پیش آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.
لازم به یاداوری زندانی سیاسی زهرا بهرامی 46 ساله شهروند ایرانی –هلندی برای دیدار با فرزندش به ایران مسافرت کرد و در جریان اعتراضات گسترده و خونین مردم ایران در روز عاشورا دستگیر شد.
صلواتی قاضی فرمایشی، هفته گذشته او را به اعدام محکوم کرد..صلواتی قرار است جلسۀ دوم دادگاه که رسیدگی به اتهامات سیاسی خانم بهرامی است ویکی از اتهامات او محاربه است رسیدگی نماید . صلواتی پیشا پیش به خانوادۀ بهرامی اعلام کرده است که حکم اعدام دیگری برای او صادر خواهد کرد.خانم بهرامی در حال حاضر در بند زنان زندان اوین زندانی است.

No comments:

Post a Comment