Pages

Saturday, January 8, 2011

پرونده نازنین خسروانی به دادگاه انقلاب تهران ارسال شد

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی: پرونده نازنین خسروانی روزنامه نگار محبوس در زندان اوین تهران، که آبان ماه سال جاری و بدون اعلام هنچگونه اتهامی بازداشت شده بود، پس از دو ماه بازداشت موقت روز گذشته به دادگاه انقلاب تهران ارسال شد.

مادر این روزنامه نگار زندانی در گفتگویی با کلمه با بیان این مطلب گفت: «روزسه شنبه چهاردهم دی ماه به دادگاه انقلاب مراجعه کردیم که گفتند پرونده هنوز اینجا نیامده و ما بی اطلاعیم اما چهارشنبه که دوباره به دادسرای اوین رفتیم مسئول مربوطه به ما گفت پرونده اش امروز صبح با پیک ویژه به دادگاه انقلاب ارسال شده است. نمی دانم این به معنای در جریان قرار گرفتن پرونده است یا خیر به هر حال امیدوارم زودتر با تبدیل قرار بازداشت به وثیقه نازنین آزادشود.»

وی همچنین در مورد وضعیت روحی و جسمی نازنین خسروانی نیز کفت که به علت تعلل مسئولان این زندان در رسانده داروهای قلب این روزنامه نگار دربند، طی دوماه اخیر وی دوبار به بهداری زندان اوین منتقل گردیده است.

اعظم افشاریان با اشاره به اتمام بازجویی های نازنین خسروانی و عدم دسترسی وکیل مدافع وی به پرونده، در مورد پیگیری وضعیت فرزندش اضافه کرد: «در شرایط فعلی و با توجه به تمام شدن بازجویی های نازنین باید قرار بازداشت لغو می شد. این انتظاری است که ما داریم. یعنی از زمان اتمام بازجویی های نازنین، عملا نگهداری او در زندان و بی دلیل معنایی ندارد و در این مرحله باید امکان آزادی او مهیا باشد. ما واقعا نمی فهمیم دلیل نگهداری او به این شکل در زندان برای چیست. او بلاتکلیف در سلولش رها شده و مسوولان حاضر نیستند تکلیفش را مشخص کنند و متاسفانه تا امروز وکیل نازنین هم به پرونده دسترسی نداشته است.»

No comments:

Post a Comment