Pages

Saturday, January 29, 2011

زهرا بهرامی اعدام شد





• زهرا بهرامی شهروند ایرانی هلندی و زندانی سیاسی بازداشت شده در حوادث پس از انتخابات سال گذشته صبح امروز در اوین اعدام شد ...

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی: زهرا بهرامی شهروند ایرانی هلندی و زندانی سیاسی بازداشت شده در حوادث پس از انتخابات سال گذشته صبح امروز در اوین اعدام شد.
به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، زهرا بهرامی زندانی سیاسی بازداشت شده در حوادث پس از انتخابات سال گذشته که به اتهام مواد مخدر به اعدام محکوم شده بود صبح امروز در اوین به دار آویخته شد. وی در حوادث عاشورای گذشته دستگیر و پس از طی مدتی در تاریخ ۲۵ مرداد امسال در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست صلواتی به محاربه متهم شد اما به فاصله کمی توسط همین شعبه به اتهام «محاربه» و «حمل و فروش مواد مخدر» به اعدام، مصادره اموال، پرداخت چهارده میلیون ریال جزای نقدی و تحمل هفتاد ضربه شلاق محکوم و در ۱۲ دی ماه حکم قطعی اجرای اعدام به وکیل او اعلام شد.
پایگاه اطلاع رسانی دادستانی تهران در گزارش خود می نویسد: در بازرسی از منزل نامبرده،‌که پیشتر به اتهام ارتکاب جرائم امنیتی دستگیر شده بود،‌ ۴۵۰ گرم کوکائین و ۴۲۰ گرم تریاک نیز کشف و در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد وی ۱۵۰ گرم کوکائین نیز به فروش رسانده است.
در همین رابطه ساعتی پیش ژینوس شریف رازی وکیل زهرا بهرامی در گفتگو با رسانه های خبری با ابراز تعجب از اعدام غیر منتظره موکلش، از عدم ابلاغ اجرای این حکم به وی خبر داد. وی همچنین اضافه کرد: «من در شگفتم که با آنکه هنوز به اتهامات امنیتی موکلم رسیدگی نشده است حکم اعدام برای وی صادر شده است.»
پیشتر دختر زهرا بهرامی اتهام مادرش در مورد مواد مخدر را بی اساس دانسته و گفته بود کلیه اعترافات زیر شکنجه اخذ شده و اتهام خانم بهرامی سیاسی است.
زهرا بهرامی ۴۵ ساله، فارغ التحصیل رشته موسیقی و دارای دو فرزند که سال گذشته و به منظور دیدار با فرزندش به ایران سفر نموده و در جریان اعتراضات روز عاشورای تهران توسط ماموران امنیتی بازداشت و ماه ها در بند سپاه زندان گوهردشت کرج و بند ۲۰۹ اوین تهران تحت بازجویی بوده است.

No comments:

Post a Comment