Pages

Sunday, January 9, 2011

پناهجویان ایرانی در ترکیه عراق ویونان چشم به راه یاری رسانی شما هستند


با آن دسته از هم میهنانی که چون از این مشکل‌ها ندارند و یا آنان که چون خرشان از پل

گذشته و در این سوی آبها ، ساحل امن نشینی را تجربه می‌‌کنند عرضی ندارم ، شما عزیزان و گرامیان چیپس‌های ترد و خوشمزه تان را بخورید ، پس از هر بار سر کشیدن آبجو‌ی خنک و با بی‌ میلی این تصاویر که گاهی از طریق ایمیل می‌رسد را پاک کنید .

اما آن دسته از هم میهنانی که تا لنز دوربین یا میکروفن میبینند سر جایشان جا به جا نمیشوند و مرتب پشت کورش و داریوش سنگر نمیگیرند ، از شما می‌خواهم به این تصویر خوب نگاه کنید ، این یک بانوی ایرانیست همسر یک زندانی سیاسی ، زنی‌ که زندگی‌ اش در راستای‌ یک آرمان دستخوش ناملایمات فراوان شده است

آیا من و شما از حال این بانوی ایرانی‌ ، این ناموس من و تو با خبر هستیم ؟ آیا میدانیم که که این زن ایرانی‌ حدود سه ماه است با شوهر و فرزند نوجوان خود در برابر دفتر سازمان ملل در اربیل عراق در چادری محقّر زندگی‌ می‌کند و در حل تحصّن است ؟ پس از سال‌ها محنت در ایران و سال‌ها و بار‌ها که منتظر آزادی شوهر خود از زندان‌ها ی حکومت اسلامی بوده است ، آیا میدانیم که سال هاست در پی‌ فرار شوهرش به عراق و درخواست پناهندگی از سازمان ملل ، در حال انتظاری بی‌ پایان و تا این لحظه بی‌ توفیق بوده است ؟ آیا این تصویر به ما تلنگر نمیزند ؟ ما را به خود نمی‌‌آورد ؟ . از شما از هر جای این جهان پهناور که هستید تقاضا دارم با ارسال یک ایمیل یا فاکس به دفتر سازمان ملل در عراق یا ژنو تقاضا کنید به کار این هم میهنان گرفتارمان در آنجا رسیدگی کنند .



پاینده ایران
علی‌ عالم زاده
MR:CHARLES LYNCH, UN REPRESENTATIVE IN ARBIL, IRAQ lynchc@unhcr.org
KSAIFI@UNHCR.ORG PROTECTION OFFICER ARBIL IRAQ
For resettlement matters kindly contact Emmanuelle Mitte senior Regional Legal Advisor Mitte@unhcr.org
Abdullah@unhcr.org Mr. Hawre Abdullah
baban@unhcr.org Ms Lana Baban Amman
ennis@unhcr.org Carolyn Ennis
elhajj@unhcr.org Ms Darine E1 hajj
United Nations High Commissioner For Refugees
usawa@unhcr.org
Hummane Rights Watch hrwpress@hrw.org

No comments:

Post a Comment