Pages

Thursday, November 5, 2009

سیزده آبان، در دانشگاه آزاد برلین
شبکۀ جوانان ایرانی در برلین

دانشگاه آزاد برلین، در روز سیزده آبان همزمان با اوجگیری دوباره ی اعتراضات مردمی در ایران، میزبان برنامه ای در راستای نشان دادن همبستگی دانشجویان خارج از کشور با معترضان داخل ایران بود. این برنامه که توسط شبکه ی جوانان ایرانی در برلین تدارک دیده شده و با تبلیغات گسترده ای هم همراه بود، با شرکت اعضای شبکه، دانشجویان ایرانی و آلمانی و دیگر ایرانیانی که به رغم هوای سرد و برفی برلین خود را به محل این برنامه، مقابل سالن غذاخوری اصلی دانشگاه (MENSA 2) رسانده بودند، در ساعت دوازده و نیم با نمایش فیلمی که توسط بهادر نیکفر براساس ویدئوها و تصاویر اتفاقات اخیر تدوین شده بود، آغاز شد. با پیوستن دانشجویان غیرایرانی به جمع، اعضای شبکه با پخش بروشورهایی که در توضیح روز سیزده آبان و روز دانش آموز و به زبان آلمانی تهیه شده بود، به تشریح وضعیت کنونی در ایران و هدف از تجمع خود، برای این دانشجویان غیرایرانی پرداختند. در ادامه ی برنامه، ویدئوهایی از تظاهرات اعتراضی امروز مردم ایران و همچنین گزارش شبکه ی خبری سی ان ان از وقایع امروز پخش شد که مورد توجه حاضرین در محل قرار گرفت.
در پایان برنامه نیز پروفسور فونکه، استاد علوم سیاسی دانشگاه آزاد برلین در سخنانی کوتاه ضمن ابراز همبستگی با مردم ایران از دولتهای غربی خواست که از مردم ایران پشتیبانی کرده و در مذاکرات خود با دولت ایران، اولویت را به مساله ی حقوق بشر داده تا هر موضوع دیگری. سخنان فونکه با تشویق حاضران در جلسه همراه شد.
برنامه در ساعت دو و نیم به وقت محلی پس از نمایش آخرین ویدئوهای رسیده از تهران و شهرهای دیگر ایران از جمله شیراز و رشت، به پایان رسید

No comments:

Post a Comment