Pages

Wednesday, November 25, 2009

فعال دانشجويی به یک سال حبس تعزیری محكوم شد

کمیته گزارشگران حقوق بشر - قاضی مقیسه اي رییس شعبه 28 دادگاه انقلاب، نادر احسنی از دانشجویان طیف چپ را به تحمل 1 سال حبس تعزیری محکوم كرد.

به گفته آقای ابوطالبی وکیل وی، در کیفر خواست قرائت شده برای این فعال دانشجویی،" فعالیت تبلیغی علیه نظام" و" اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت کشور" دو اتهامی است که به او نسبت داده شده بود.

احسني درخصوص اتهام "اجتماع و تبانی" حکم برائت دريافت كرده و در خصوص اتهام" فعالیت تبلیغی" به حداکثر مجازات که برابر با 1 سال است، محکوم شد.

به گفته آقای ابوطالبی، استناد این حکم به گزارش وزارت اطلاعات اقرار به شرکت در مراسم 16 آذر 86 در دانشگاه تهران، حضور در اجتماع خاوران، شرکت در تجمع 86.8.8 در دانشگاه علامه طباطبایی و دارا بودن 2 وبلاگ به نام‌های آرمان خلق و چپ انقلابی در جهت فعالیت‌های گروه‌های چپ مارکسیستی عنوان شده است.

ابوطالبي با اعلام اینکه این دادگاه حدود 6 دقیقه به طول انجامید ابراز امیدواری کرد،دادگاه تجدید نظر حکم برائت موكلش را صادر كند.

وی هم‌چنین در مورد مهدی گرایلو، ديگر فعال دانشجويي طيف چپ كه به 5 سال حبس تعزيري محكوم شده است، گفت:"حکمی که در رابطه با اتهام وی مبنی بر "تبلیغ علیه نظام" صادر شده، 2 سال است که در تناقض آشکار با قانون جزایی است چرا که حداکثر حکم برای چنین جرمی 1 سال در نظر گرفته شده است.

No comments:

Post a Comment