Pages

Thursday, November 19, 2009

بازداشت گسترده فعالان دانشجويی در آستانه 16 آذر




بنا به گزارشهای رسیده، ماموران امنیتی رژیم امروز پنج شنبه شماری از فعالان دانشجويی را در چند شهر ایران بازداشت کرده اند.

به گزارش فعالان حقوق‌بشر در ایران، دو تن از فعالین دانشجویی و از اعضای دانشجویان و دانش آموختگان لیبرال دانشگاه‌های ایران عصر امروز توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

ماموران امنیتی سورنا هاشمی و مهرداد بزرگ را پس از بازداشت به خانه برده و بعد از تفتیش منزل وسائل شخصی‌شان را نیز همراه خود برده‌اند.

گفته می‌شود چندین تن دیگر نیز بازداشت شده‌اند که خبرهای تکمیلی ارسال خواهد شد.


بازداشت دو دانشجو در تبریز

دو تن از فعالین دانشجویی دانشگاه آزد تبریز به نام‌های رسول عالی نژاد و بهروز فریدی شب گذشته توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

به گزارش واحد دانشجویی مجموعه فعالان حقوق‌بشر در ایران، رسول عالی‌نژاد و بهروز فریدی که از شب چهارشنبه ناپدید شده بودند، عصر امروز طی تماسی با خانواده از حضور خود در بازداشتگاه وزارت اطلاعات خبر داده‌اند.

این بازداشت‌ها هم‌زمان با حضور محمود احمدی‌نژاد در تبریز صورت گرفت.

در هفته‌های گذشته فشارها و تهدیدها بر فعالین دانشجوَیی تبریز افزایش یافته و چندین نفر بازداشت شده‌اند که کماکان برخی از آنان همچنان در بازداشت به سر می برند.


بازداشت دو دانشجوی دختر دانشگاه شیراز

بعد از ظهر روز سه شنبه 26 آبان ماه ندا اسکندری و خدیجه قهرمانی دانشجویان دانشگاه شیراز بازداشت شدند

به گزارش خبرنامه امیرکبیر ندا اسکندری دانشجوی رشته علوم سیاسی و خدیجه قهرمانی دانشجوی رشته کشاورزی دانشگاه شیراز که به کمیته انضباطی دانشگاه برای پیگیری احکام صادر شده برای خود مراجعه کرده بودند، توسط مامورین وزات اطلاعات بازداشت شدند.

ندا اسکندری و خدیجه قهرمانی به ترتیب دو ترم محرومیت از تحصیل و دو ترم محرومیت از تحصیل و محرومیت از امکانات رفاهی توسط کمیته انضباطی دانشگاه شیراز محکوم شده بودند.

همکاری مسئولین دانشگاه شیراز و مامورین وزارت اطلاعات از نکات جالب توجه بازداشت این دانشجویان است.

از وضعیت و محل نگهداری این 2 دانشجوی بازداشت شده اطلاعی در دست نیست.

لازم به یادآوری است در روز 13 آبان و پس از اعتراض های دانشجویان دانشگاه شیراز موج جدیدی از بازداشت و احضار دانشجویان شیراز آغاز شده است.


عباس حکیم زاده فعال دانشجويی بازداشت شد

عباس حکیم زاده دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت و عضو سابق انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر صبح امروز بازداشت شد.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر ماموران وزارت اطلاعات در ساعت 7 صبح امروز با مراجعه به منزل حکیم زاده وی را بازداشت کرده و وسایل شخصی وی از جمله کامپیوترش را ضبط کردند.

عباس حکیم زاده به همراه 7 دانشجوی دیگر پلی تکنیک در بهمن و اسفندماه سال گذشته بازداشت و برای ماهها تحت شکنجه بازجویان برای اعتراف های ساخته شده قرار گرفته بود. این دانشجویان در طول 4 ماه ونیم بازداشت برای زمان های طولانی در سلول انفرادی در بازداشت بوده و بارها برای ساعت‌های طولانی مورد ضرب و شتم قرار گرفته بودند.

عباس حکیم زاده از اسفندماه سال گذشته تا تیرماه سال جاری به مدت 134 روز در بازداشت بود که از این مدت، 120 روز آن را در سلول انفرادی در حبس بود.

عباس حکیم زاده روز 17 تیرماه با قید وثیقه از زندان اوین آزاد شده بود.

No comments:

Post a Comment