Pages

Tuesday, November 24, 2009

احضار نزدیک به 100 دانشجوی دانشگاه آزاد اهواز




رویداد : نزدیک به 100 دانشجوی دانشگاه آزاد اهواز به کمیته انظباطی این دانشگاه احضار شدند. به نظر می رسد ترس از اعتراضات دانشجویی گسترده در روز 16 آذر دلیل اصلی تشدید برخورد با دانشجویان می باشد.

به گزارش خبرنگار رویداد پس از اعتراضات دانشجویی دانشگاه آزاد اهواز و خصوصا تجمع دانشجویان این دانشگاه در روز 13 آبان که منجر به تعطیلی این دانشگاه شد اعمال فشار و تهدید دانشجویان افزایش چشمگیری داشته است.

در این میان نزدیک به یکصد دانشجوی این دانشگاه به کمیته انظباطی احضار و ضمن تهدید به اخراج و تعلیق های بلند مدت برای برخی از این افزراد نیز احکام سنگین انظباطی صادر شده است.

در همین حال خبر می رسد که بیش از ۵۰ نفراز دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد نیز به دلیل آنچه که از سوی مسوولین حضور در تجمع ۱۳ آبان خوانده شده، به کمیته انظباطی فراخوانده شدند.

گزارش ها حاکی از آنست که نصب دوربین های مداربسته در فضای دانشگاه و دانشکده ها، همچنین اجرای طرح جداسازی جنسیتی سرویس های رفت و آمد و نیز تشدید فضای امنیتی اعتراض هایی را پس از ۱۳ آبان در پی داشته است.

در روزهای اخیر و با نزدیک شدن به 16 آذر، روز دانشجو، برخی از فعالان دانشجویی در شهرهای مختلف ایران، احضار یا بازداشت شده اند.

No comments:

Post a Comment