Pages

Thursday, December 30, 2010

بازداشت برادرزاده علی صارمی، زندانی سیاسی اعدامی


به گزارش منابع حقوق بشری، در پی بازداشتِ خانوادۀ زندانیِ سیاسیِ اعدامی، علی صارمی، صبح روز چهارشنبه، هشتم دی ماه نیز، ماموران امنیتی برادرزادۀ وی را بدلیل اینکه در مغازه، عکسِ عمویِ جانباخته اش را نصب کرده بود، دستگیر و به محل نامعلومی منتقل کردند.

به گزارش كانون حمایت ازخانواده های جان باختگان و بازداشتی ها، در جریان یورش ماموران امنیتی به مغازه زندانی سیاسی اعدام شده علی صارمی، برادرزاده وی بنام محمد دستگیر و به نقطه نامعلومی منتقل گردید. مأموران لباس شخصی هیچ حكم قانونی در رابطه با بازرسی محل نداشتند و از محمد صارمی نیز تا غروب چهارشنبه اطلاعی در دست نبوده و وی با خانواده اش تماسی نداشته است.

خانواده علی صارمی علیرغم داغدار بودنشان بدنبال آزادی محمد در مراجع حكومتی و قضایی هستند. این دومین دستگیری از این خانواده داغدار – بعد از بازداشت همسر آن زندانی- می باشد.

همزمان زینب صارمی، دختر زندانی سیاسی اعدام شده علی صارمی، با انتشار نامه ای پیرامون حالات خود در زمان اعدام پدرش، از لحظات انتظار دختری این سوی دیوار زندان سخن می گوید، كه همان زمان پدرش در داخل زندان در حال اعدام بود.


مراسم در زندان گوهردشت
در پی اعدام زندانی سیاسی علی صارمی، گروهی از زندانیان سیاسی در بند ٣ زندان رجایی شهر، مراسم یادبودی برگزار کرده و حاضرین ضمن قرائت فاتحه یاد وی را گرامی داشته و به نقل خاطراتی از او پرداختند.

این منبع خبری همچنین خاطرنشان کرد از جمله شرکت کنندگان در این مراسم آقایان حسین شهریاری، عیسی سحرخیز، حشمت الله طبرزدی، ماشالله حائری، عباس اسفندیاری، منصور اسانلو، کیوان صمیمی، رسول بداغی، احمد زیدآبادی، مسعود باستانی، صالح کهن دل، بهروز جاوید تهرانی، هود یازرلو، مجید توکلی، میثاق یزدان نژاد، فرزاد مدد زاد و .. بودند.

ممنوع التدفین
گفتنی است امروز چهارشنبه هشتم دی ماه، خانواده زندانی سیاسی اعدام شده، علی صارمی، زمانی که برای گرفتن جنازه وی به كهریزك مراجعه كرده بودند، به آنها گفته شده بود كه جسد ممنوع الدفن است .

زندانی سیاسی علی صارمی، روز هفتم دی ماه، به اتهام آنچه مقامات قضایی "انتساب به سازمان مجاهدین خلق" ذکر کرده بودند، اعدام شد.

طی نه ماه گذشته، ١٩٠ نفر در ایران اعدام شده اند و ایران کماکان مقام دوم آمار اعدام شدگان در سراسر جهان را از آنِ خود کرده است.

No comments:

Post a Comment