Pages

Wednesday, December 29, 2010

صدور قرار وثیقه ۲۰۰ میلیونی برای پرونده جدید مجید توکلی


پس از تفهیم اتهامات جدید به مجید توکلی در شعبه 4 بازپرسی دادسرای اوین در روز دوشنبه هفته جاری و اخذ دفاع نهایی پیرامون اتهامات اجتماع و تبانی جهت اقدام علیه امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام قرار وثیقه 200 میلیون تومانی برای پرونده جدید این فعال دانشجویی صادر گردید.

به گزارش دانشجو نیوز، پس از آنکه مجید توکلی از نگارش تکذیبیه علیه سایت هایی که بازپرس با نام سایت های جنبش سبز از آن یاد کرده، خودداری نموده و حاضر نشده است رسانه ها، فعالان و رهبران جنبش سبز را به دروغگویی و فتنه گری منتسب نماید، حاج محمدی بازپرس شعبه 4 دادسرای اوین(شهید مقدس) اتهامات اجتماع و تبانی و تبلیغ علیه نظام را به استناد مطالب منتشر شده منتسب به مجید توکلی در چند ماه اخیر، تفهیم و پس از اخذ دفاع آخر قرار وثیقه 200 میلیونی را صادر نموده است.

بر اساس اخبار رسیده، بهاره هدایت عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت نیز چند روز پیش به دادسرای اوین احضار و با اتهامات مشابه مواجه شده است. گفتنی است در آستانه 16 آذر سال جاری پیام مشترکی منتسب به مجید توکلی و بهاره هدایت خطاب به دانشجویان خارج از کشور در برخی از سایت ها منتشر شده بود.

به نظر میرسد فشارهای جدید به فعالان دانشجویی در زندان پس از برگزاری اعتراضات دانشجویی در 16 آذر سال جاری در دانشگاه های مختلف از تبعید، محدود و ممنوع کردن تماسهای تلفنی و ملاقات فراتر رفته و به تشکیل پرونده و احتمال صدور احکام جدید رسیده است. طرح پرونده های جدید برای فعالین دانشجویی در زندان امکان استفاده از برخی حقوق قانونی چون مرخصی را کاهش میدهد. به صورتی که مجید توکلی هم اکنون بیش از 1 سال است که از حق مرخصی خود محروم مانده است.

مجید توکلی فعال دانشجویی از 16 آذر سال 1388 بازداشت و پس از محکومیت 8.5 سال حبس در دادگاه بدوی و تایید در دادگاه تجدید نظر و با توجه به اعمال ماده 46 قانون مجازات اسلامی، سرانجام به 7.5 سال حبس تعزیری و 5 سال محرومیت از کلیه فعالیت های سیاسی و اجتماعی، و 5 سال ممنوعیت خروج از کشور به اتهامات اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی، حضور در تجمعات و اخلال در نظم عمومی و فعالیت تبلیغی علیه نظام و توهین به رهبری و رییس جمهوری محکوم گردیده است.

مجید توکلی از مردادماه سال جاری به دستور رشته احمدی معاون دادستان و ریاست دادسرای اوین به زندان رجائی شهر منتقل شده است.

وی پیشتر در پرونده نشریات دانشجویی امیرکبیر به 30 ماه حبس تعزیری محکوم شده بود که پس از تحمل نیمی از حبس (اردیبهشت 86 تا مرداد 87) از زندان اوین آزاد گردید. وی همچنین در بهمن سال 1387 مجددا بازداشت و در خرداد سال 1387 چند روز پیش از انتخابات با قرار وثیقه آزاد شده بود و همچنان تحقیقات آن پرونده نیز با اتهامات اجتماع و تبانی، تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبری و رییس جمهوری و تمرد از مامورین در مرحله دادسرا متوقف مانده است

No comments:

Post a Comment