Pages

Tuesday, January 26, 2010

به سازمانها و نهادهای حقوق بشر




http://amirardalan.blogfa.com/post-3.aspx



اینجانب امیر اردلان که در دوران فعالیتهای دانشجویی و حقوق بشری ام در استان اصفهان بارها از سوی نهادهای سرکوبگر جمهوری اسلامی ایران مورد بازداشت، شکنجه، تهدید به تجاوز جنسی و زندان و...

در دانشگاه نیز روبرو با حکم های تعلیق، محرومیت و اخراج و... قرار گرفته ام ¸مدتی پیش که تازه از زندان آزاد گشته بودم و دوران حکم زندان تعلیقی ام را سپری کرده و در حال مداوای بیماریهای جسمانی و روانی ام بخاطر شکنجه ها و شرایط غیرانسانی زندان بودم¸با هجوم نیروهای وزارت اطلاعات برای بازداشت دوباره، مجبور گشتم در شرایطی بسیار ناگوار و سخت از وطن بگریزم و خودم را به عراق برسانم.

به UNHCR عراق درخواست پناهندگی سیاسی ارايه نموده ام براي انتقالم به كشور امن ولی تا کنون چنین نکرده اند


پس از خروجم از ایران، خانواده ام بطور مداوم از سوی نیروهای امنیتی در استان اصفهان مورد بازجویی و ارعاب قرار دارند و خودم را نیز بطور علنی و جدی مورد تهدید به ترور و ربودن قرار داده اند و شرایط امنیتی ام خطرناک است.


هر لحظه امکان بروز رخدادی ناگوار برایم وجود دارد و به اين خاطر این شرایط نامساعد وضعیت روانی ام بسیار آشفته و شکننده شده است.


شاید بتوان گفت که اگر اینبار نیروهای امنیتی می توانستند بازداشتم کنند، سرانجامم همانند زنده یاد علیرضا داوودی فعال دانشجویی دانشگاه اصفهان می گشت که نیروهای وزارت اطلاعات در بازداشتگاه امنیتی در زندان دستگرد اصفهان وی را زیر انواع شکنجه های جسمی و روحی به شهادت رسانند.


یا همانند علی زمانی که به UN عراق درخواست پناهندگی می کند و متاسفانه موافقت نشده و در شرایطی نامساعد و غیرانسانی مجبور به بازگشت به ایران گشته و اکنون شاهد آنیم که جمهوری اسلامی ایران با وارد کردن اتهامی واهی در صدد اعدام ایشان می باشد.

بنابر آنكه در برون مرز افراد بارز وزارت اططلاعات و بازداشتگاه مخوف و پنهان رژيم را در استان اصفهان افشا كرده ام جانم در خطر قرار دارد.


کیس ام 5 ماه است که در مسیر کشور یابی ژنو قرار دارد و پرونده ام به کشورهای ... برای اعطای پناهندگی پیشنهاد گشته است

چند روز پیش UNHCR Iraq مرا فر خواند و در کمال نا باوری بر من شفاهی اعلام نمود که کیس درخواست پناهندگیم پذیرفته نشده است و دو هفته بر من مهلت استیناف داده اند و من در همان حال حالم بد گشت که دوستان به یاریم شتافتند

این رخداد بسیار مشکوک است و در حالی که من سه مصاحبه داده ام و پرونده ام در کشور یابی قرار دارد چنین تصمیمی در سطح پایین UNHCR گرفته شده است


خواهشمندم از هر طریقی به UNHCR Iraq و ژنو UNHCR و عفو بین الملل و کشورهای پناهنده پذیر تماس گرفته و فشار آورده و شرایط اسفناک مرا بر آنان گوش زد کنید و تفهیمشان کنید که اگر رخداد ناگواری برای من رخ دهد باید پاسخگو باشند...


با رجوع به فيس بوكم در بخش عسها ميتوانيد اسناد نقض حقوق بشري ام را مشاهده فرماييد

http://www.facebook.com/profile.php?ref=name&id=100000271971038


كمپين نجات جان امير اردلان از عراق
http://www.facebook.com/group.php?gid=251035572770

No comments:

Post a Comment