Pages

Friday, December 4, 2009

خطر دیپورت شیدا جهانبین


خطر دیپورت شیدا جهانبین، روزنامه‌نگار و فعال دانشجویی از سوی دولت هلند

کمیته گزارشگران حقوق بشر- شیدا جهانبین، روزنامه‌نگار و عضو دانشجویان آزادی‌خواه و برابری‌طلب پس از ترک ایران در فروردین‌ماه 87،‌ اکنون با خطر دیپورت از سوی دولت هلند مواجه گشته است.
این فعال دانشجویی، که با نام «ترانه آزادی» نیز شناخته می‌شود در آبان ماه 84 برای اولین بار بازداشت شد و در اسفندماه همان سال ماموران وزارت اطلاعات بار دیگر برای بازداشت وی اقدام نمودند که به دلیل عدم حضور او در منزل موفق به این کار نشدند.

این روزنامه‌نگار و وبلاگ‌نویس سابقه همکاری با روزنامه‌های توسعه و همشهری، مجله آزما و هفته‌نامه فکر روز را داشته است و فعالیت‌های دانشجویی او در زمره دانشجویان آزادی‌خواه و برابری‌طلب نیز قابل توجه می‌باشد.

در حال حاضر وضعیت این فعال دانشجویی نگران کننده است چرا که با توجه به سابقه‌ی فعالیت‌های او، و سابقه‌ی برخورد دستگاه‌ امنیتی با روزنامه‌نگاران و فعالان دانشجویی، دیپورت و بازگرداندن شیدا جهانبین به ایران ممکن است سبب بازداشت و حتی برخوردهای شدیدتر با وی شود.
-------------------------------
توضيح دريافتی ما دو نفر هستیم یک توضیح را ضروری دانستم، با توجه به خبری که برخی سایت‌ها در مورد دیپورت شدن شیدا جهان ‌بین درج کردند لازم دیدم که بگویم، یک نفر دیگر که اتفاقا روزنامه‌نگار هم هست به نام من وجود دارد که هم‌اکنون در کشور هلند زنده‌گی می‌کند، چند سالی از من بزرگ‌تر است اما دقیقا هم‌نام و هم‌کار من و از فعالان دانش‌جویی طیف چپ هم هست، البته دوستان‌اش او را بیش‌تر به نام ترانه‌ی آزادی می‌شناسند. شنیده‌ام که گویا ایشان در خطر دیپورت شدن از کشور هلند قرار دارد. برای‌‌اش آرزو می‌کنم که این اتفاق رخ ندهد و در سلامت و در هر جای دنیا که دوست دارد زنده‌گی کند. شیدا جهان‌بین

No comments:

Post a Comment